Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Pucon

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

13 November 2014 | Chili, Pucón

Gisteren de nachtbus gehad. Dat was echt super de lux zeg!!! Veel veel beter dan de vliegtuigstoelen. En dat zeg ik niet omdat vliegen geen hobby van me is. Heeeerlijk geslapen. 's Ochtends om 7.30 uur waren we hier in Pucon. We konden meteen ontbijten. Ook de kamers waren vroeg vrij,da's ook prettig. Al gauw zijn we op pad gegaan.

Canopy-en, of wel tokkelen. Een groot aantal waren er mee en daarbij alles een stuk ouder dan ik. Dus bedacht ik me, kan niet eng zijn. Nooooou, voor iemand dit zich eigenlijk niet aan dit soort dingen waagt was dit toch best een uitdaging. Die man vertelde hoe je je handen moest houden en vooral de rechterhand relaxed and enjoy!! Er werd ook iets over remmen gezegd, met die rechterhand. Remmen doe je als een trein toet toet. Tuurlijk!!!! Ik begreep er niets van, maar we gaan gewoon. Aan het eind van elk van de 11 banen is een stookkussen dus moet goed komen. De eerste baan hoorde ik roepen remmen, ik dacht shit het is zeker echt nodig, dus hop knijpen in mijn rechterhand. Beng dat gaf een tegenslag op mijn arm, was dus niet echt de bedoeling. Je moest je arm relaxed houden, oooo ja, maar naar beneden drukken als je wilde remmen, toet toet (tuurlijk) Ok..... dat ging bij de volgende kabels beter, maar ja, daar hoefde je juist niet de remmen. Dus enjoy, oooooo ja! Al met al was ik na 2 afdalingen de bibbers uit mijn benen kwijt en vond ik het super leuk om te doen! Maar nog een keer ooit ergens anders, nee die laat ik dan de revue passeren en ga ik gewoon lekker mooie foto's maken.

's Middags hadden we voor onszelf. We hebben door Pucon gestruind en langs de meren gelopen. Heel mooi de meren. Dat beloofd wat voor de rest van de reis. Ook kun je de vulkaan Villarica zien liggen. Prachtig! Morgen gaan we 'm beklimmen. Hij is ongeveer 2800 meter hoog en we starten op 1400 meter. Je doet er ongeveer 5/6 uur over. Ik denk dat ik maar op 7 uur ga rekenen. Dat betekent dus om 6.15 uur vertrekken morgenochtend. Hadden ze er niet bij gezegd in eerste instantie. Echt wel tandjesvroeg!!! En ik sport normaal gesproken het liefst 's avonds, maar ja, dat is hier natuurlijk geen optie haha.

Daarom gaan we nu vroeg te bed en morgen weer fris op!!!

  • 13 November 2014 - 07:20

    Kirsten:

    Ziet er super uit!

  • 13 November 2014 - 07:31

    Leonie Meure:

    Klinkt allemaal super ik durf het niet veel plezier en geniet van
    al dat moois gr.leonie

  • 13 November 2014 - 08:38

    MARIANNE:

    HELD, HELD, HELD, HELD.
    TOP DAT JE DIT HEBT GEDAAN
    GA JE OOK NOG PARAGLIDEN???
    MARSJANNIE

  • 13 November 2014 - 10:38

    Ma En Pa :

    da`s wel heftig helaas niet meer te doen voor oma`s en opa`s { lekker dat je jezelf weer goed voelt } anders had je dit allemaal niet hoeven te doen. STERKE VROUW.

  • 13 November 2014 - 12:52

    Annemieke De Klerk.:

    Wat ben je toch een lekker stoer wijffie Erica! En je beschrijft het ook zo leuk, ik zat hardop te lachen tijdens het lezen. Fijn dat je weer opgeknapt bent, kan je nu volop genieten van deze geweldige reis!
    Groetjes...

  • 13 November 2014 - 13:35

    Annika:

    Dat klinkt wel heel spannend! Ziet er allemaal mooi uit op de fotos!!
    Geniet ervan!

    gr Annika

  • 13 November 2014 - 13:50

    Anja Zandvliet:

    Hahaha Erica..je gaat zeker met een Kunne om hihi. Je verhaal klinkt me klein beetje bekent in de oren hihi. Heel veel plezier nog.. Groetjes van ons xxxx

  • 13 November 2014 - 15:46

    Sandra:

    gaaf hoor allemaal. geniet maar lekker van alle mooie ervaringen

  • 13 November 2014 - 17:17

    Mam En Cor:

    Ik had even geen idee wat `tokkelen` is. Door de foto begreep ik het. Stoer, hoor! Groetjes, mam en cor

  • 13 November 2014 - 21:16

    Agnes:

    Leuk hoor! Geniet er van!!

  • 14 November 2014 - 00:11

    Cindy:

    Wat een belevenissen! Wat een prachtige natuur, schitterend die besneeuwde toppen op de achtergrond, wauw!! Je allerliefste toet opzetten morgen, ben je zo die grenspost voorbij, succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Pucón

Harry en Erica

Verslagen van onze reizen

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 29826

Voorgaande reizen:

17 Mei 2023 - 07 Juni 2023

Portugal en Azoren

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

Noorwegen en Zweden 2022

27 September 2019 - 18 Oktober 2019

Canada

07 Februari 2018 - 07 Februari 2018

Nieuw Zeeland 2018

23 Juni 2017 - 23 Juni 2017

Queyras - GR58

14 Juni 2016 - 16 Juni 2016

IJsland 2016

09 November 2014 - 07 December 2014

Patagonie

Landen bezocht: