Peninsula Valdes - Schiereiland bij Porto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Peninsula Valdes - Schiereiland bij Porto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Peninsula Valdes - Schiereiland bij Porto Madryn

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

19 November 2014 | Argentinië, Puerto Madryn

7 uur 's ochtends. Neeeee, ik krijg echt mijn ogen niet open. Maar dat moet wel gaan gebeuren want om 8 uur moeten we fris en fruitig in de bus zitten op weg naar de walvissen.

We rijden met de bus naar het schiereiland Peninsula Valdes en gaan eerst op een boot de baai op om walvissen te spotten. En wat een mazzel dat er totaal geen wind stond en de zee spiegelglad is. Geen last van zeeziekte vandaag!!!

Daar gingen we, met 58 mensen de boot op. Als haringen in een ton zeg maar. Half Nederlanders/Belgen en de andere helft Fransen. De boot ging te water en naarmate we verder weg vaarden, er nog geen walvis in de buurt kwam, werd het steeds stiller op de boot. Het zal toch niet zo zijn dat er niets te zien is vandaag. En toen, plop, als een clown, kwam daar opeens een zeeleeuw opduiken. Zo schattig! Het was net of hij zeggen wilde "maar ik ben ook heel leuk om te zien". Kort daarop kwamen de eerste walvissen. Dit zijn de Southern Right Wales die in deze baai tijdelijk hun onderkomen hebben. Wat indrukwekkend zeg! Een moeder met een jong. Als je goed luisterde kon je ook nog horen. Ze maken een zelfde soort geluid als dolfijnen. En wat zaten we aan de juiste kant van de boot, mazzel hadden we. Ook omdat de zee zo rustig was, kon je ze goed zien. 2 x mazzel dus!!! Foto's maken van de walvissen was lastiger, daarom hebben Har en ik het vooral in filmpjes vastgelegd. Jammer dat we met een anderhalf uur alweer de boot af moesten, ik had er graag de hele dag naar willen kijken en vastleggen.

We vervolgden onze tocht over het schiereiland. Dit eiland behoort tot beschermd gebied (werelderfgoed). En dat is maar goed ook. De omgeving is niet mooi, beetje dor, maar er leven wel bijzondere dieren. We hebben in ieder geval lama's en mara's gezien. Maar er schijnen hier ook puma's en gordeldieren te leven. Als we die nou eens mochten zien zeg!!!! Bij de foto's staat een foto met daarop alle dieren die hier op het beschermde schiereiland leven.

De volgende stop was om zee-olifanten te zien. Toen we daar aankwamen (helemaal aan het oosten van het eiland) ging het gerucht dat er orka's in de buurt waren. We hebben ze gezien!!! Met de verrekijker en echt ver weg, dat dan weer wel. Maar toch bijzonder.

De dag begon heel bijzonder met walvissen, maar zowel de conclusie van Harry en mij was dat de tocht na de zee-olifantenstop niet veel meer voorstelde dan veel in de bus zitten. Toch was het ook nu weer een geslaagde dag.

Morgen gaan we naar de pinguins toe. En die schijnen voor je voeten te lopen en alle pinguins hebben voorrang. Ben benieuwd, zulke schattige beessies zijn het. Hopelijk mogen we een lange tijd op een en de zelfde plek blijven en hoeven we niet na een uur de bus alweer in. Want ik wil gewoon lekker zitten en kijken naar deze waggelende vrienden. Maar dat is morgen en nu gaan we slapen.

• 19 November 2014 - 03:56

Mam:

Het is woensdagochtend 04.00 uur. Kon niet slapen en even gekeken of jullie reisverhaal al was gearriveerd. Dat wordt een soort verslaving. Wat een geweldige reis! Doe de pinguins de hartelijke groeten. Groetjes, ook van Cor. Weet van niets, slaapt. Mam

• 19 November 2014 - 08:04

Bert Kunne:

Niet te geloven wat jullie allemaal beleven ,de foto`s spreken voor zich, PRACHTIG. Als ik het zo lees hebben jullie na afloop van de reis een weekje vakantie nodig om in rust na te genieten . daar doe je het voor toch. Wij kijken weer uit naar het volgende verhaal. Gr. Ma en Pa.

• 19 November 2014 - 09:32

MARIANNE:

JAMMER DAT DE BOOT ZO VOL WAS EN MAAR 1 1/2 UUR DUURDE.
    MAAR DE WALVISSEN STAAN OP JULLIE NETVLIES EN OP FOTO'S.
    GENIET MORGEN VAN DIE KODIGE PINGUINS.
    MARSJANNIE

• 19 November 2014 - 09:39

Anja Zandvliet:

Leuk jullie verhalen om te lezen Erica en Harry.........maar idd je hebt daarna wel een week extra vakantie nodig om bij te komen hihihi... Veel plezier vandaag.. Groetjes van mij.

• 19 November 2014 - 11:25

Leonie Meure:

Jullie hebben zeker een extra vakantie nodiig om bij
    te komen van alle mooie indrukken te verwerken haha.
    Maar wat mooi dat jullie de walvissen hebben kunnen
    bewonderen.En vandaag de pinquins bewonderen wat ben ik jaloers
    Maar ja het is nu eenmaal zo was ik maar jong
    deed ik die reis ook.Heelveel plezier met de waggel vriendjes leuk hoor gr.Leonie

• 19 November 2014 - 18:30

Martin Bakker:

Leuk en vooral interessant om jullie verslagen te lezen.
    Mooie foto's , die van de zeerobben in de oranje jassen vind ik heel apart.
    Welterusten voor straks, Martin.