El Calafate en het vogelreservaat - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu El Calafate en het vogelreservaat - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

El Calafate en het vogelreservaat

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

23 November 2014 | Argentinië, El Calafate

El calafate

Zoals Harry al vertelde in de vorige blog, hebben we gisteren een wandeltocht gemaakt. Wat was dat onwijs zeg!!! En wat hadden we weer mazzel met het weer. Ongelooflijk trouwens hoe imposant de natuur kan zijn. Gletsjers tussen de bergen door, die opeens overgaan in een meer. Op welk moment bepaalt de natuur dat het ijs stopt en het meer begint. Het is me een raadsel, maar spectaculair mooi!!! Naast de gletsjers, stonden bergen. 1 van de berg is een overblijfsel van wat vroeger een vulkaan was. Het is alleen de pijp nog die er staat, waar vroeger de lava doorkwam. Nogmaals onvoorstelbaar als je hier over nadenkt. Ik vond het als kind al zo fascinerend, vulkanen, lava en hoe heet het onderin de aarde moet zijn op sommige plaatsen en het wordt alleen maar indrukwekkender als je het echt allemaal ziet. Naast gletsjers, hoge bergen en sneeuw, waren er op onze tocht ook vele bloemetjes. Helaas heb ik thuis alleen een ANWB bloemenboek van Europa, dus moesten Har en ik het doen met zien en opslaan. Nogmaals een fantastische dag en beiden geen spierpijn aan overgehouden.

Vandaag zijn we doorgereden naar El Calafate. Tijdens een tussenstop verkochten ze een kaart/boekje met daarin, jawel, bloemen uit de streek. En dat niet alleen....... er staan ook dieren en vogels in vermeld. Jippie!!!!!!! Toch de plaatjes met de namen, lekkere nerd he!!!!!

El Calafate is echt een toeristisch dorp. Het leeft van de toeristen die voor de gletsjer Perito Moreno komen. En wij zijn daar enkelen van, want die gletsjer gaan we morgen zien. Het is een ijsrivier van 70 meter hoog!! Het dorp El Calafate is de afgelopen 20 jaar gegroeid van 7000 naar 32000 inwoners. Niet normaal gewoon. Calafate is een struik met een soort van gele bloemen die blauwe bessen worden (eetbaar). Staat ook in dat mooie boekje!!!!!

Het hotel hier is super! Heel ruim en een soort van lux. We kwamen hier aan rond 13 uur en konden meteen op onze kamers terecht. Even uitgerust en toen zijn we aan de wandel gegaan. Op naar het flamingopark aan het andere eind van het dorp.

En soms zit het dan echt in de kleine dingen. Het is een vogelpark, Reserva Laguna Nimez, langs een asfaltweg en aan de buitenkant van het park, geef je het nog geen dubbeltje. Maar dan ben je in het park en blijkt het dus een vogelreservaat. Fantastisch!!! Het doet denken aan de waterleidingduinen met meren. Ze hebben daar paden aangelegd waar je op moet wandelen zodat je de vogels niet verstoord. Het is geen dierentuin maar gewoon echt natuur waar vogels neerstrijken en eventueel weer verder trekken. Harry had in eerste instantie geen zin om naar binnen te gaan, maar is blij dat hij meegegaan is. Meteen na zo'n 100 meter lopen ontdekten we allemaal roofvogels (2 verschillende soorten). Zo fotogeniek!! En wat baalde ik nu dat ik mijn spiegelreflexcamera niet meegenomen heb op vakantie. Mijn fototoestel blijkt nu ontoereikend. Hoewel we alsnog een aantal mooie foto's gemaakt hebben. We hebben wel een half uur bij die roofvogels staan kijken, toen opeens diezelfde roofvogels net boven ons gingen vliegen. Wij dachten dat ze ons als een bedreiging zagen. Wat bleek...... een Patagonische grijze vos op nog geen 5 meter afstand. Geweldig!!!! Verder doorgelopen en nog 1000 en 1 andere vogels gespot. Ja ook Harry wordt een beetje een nerd :) ! Uiteindelijk ook flamingo's gezien. In de verte en te ver weg om goed vast te leggen. En ........alle vogels en ook de vos, stonden in datzelfde superboekje! O ja, Har werd bij de uitgang nog gefilmd samen met een Brit. Ze mochten vertellen wat hun ervaring was, komt als het goed is op de website te staan. Harry de vogelspotter!! Ik ga morgenmiddag na ons gletsjeravontuur zeker nog terug, ze zijn nl tot 20 uur open. Het is 40 minuten wandelen daar naar toe, maar zo de moeite waard!

En over morgen gesproken, het wordt weer een dag van vroeg opstaan, want de bus vertrekt om 7 uur. We lijken wel een groep Japanners die om stip 8 uur voor de poorten van de Keukenhof staat.

• 23 November 2014 - 09:58

Agnes:

Weer super leuk om te lezen! Geniet er van!!

• 23 November 2014 - 10:05

Nicoline En Koos:

Wat een onwijs mooie reisverslagen en wat een prachtige ervaring hebben jullie zeg!
    Geniet ervan!
    Groeten uit Lisse
    P.s. Hebben jullie al de geo al weggebracht?

• 23 November 2014 - 10:46

Leonie Meure:

Wat mooi allemaal wat zien en bekijken jullie veel.
    En wat een indrukken doen jullie op een reis om nooit te vergeten.
    Groetjes uit Heytse

• 23 November 2014 - 10:51

Annemieke:

Geweldig hoe je het beschrijft. Fijn dat jullie zo genieten.!! Xx

• 23 November 2014 - 11:16

Netty:

Wat is het iedere keer weer genieten van jullie Mooie en Bijzondere reisverslagen!!
    We zijn stiekem best wel een beetje jaloers op al het moois wat jullie zien.
    We kijken uit naar jullie volgende avontuur.

Gr.
    Netty en Aad

• 23 November 2014 - 14:12

MARIANNE:

HALLO DAAR, JULLIE LEVENSGENIETERS !!!!!

WIE HAD DAT GEDACHT, EERTJE ZOVEEL VLIEGEN,EN.
    HET LIJKT INDERDAAD OP DE JAPANNERS VAN KKH, HI, HI, HI,
    OP TIJD UIT JE BED, IN DE BUS, AAN DE WANDEL, IN HET VLIEGTUIG.
    MAAR HET IS, HET ZEKER ALLEMAAL WAARD, ALS WIJ JULLIE
    REISVERSLAGEN LEZEN.
    EN DAN HEB JE OOK NOG EEN FILMSTER BIJ JE

• 23 November 2014 - 15:16

Mam En Cor:

Zojuist jullie verslag gelezen. Eerder schreef ik al dat het lezen van jullie verhalen een soort verslaving gaat worden. En wat leuk, dat je al die beesten van zo dichtbij kunt bekijken. Vroeger vroeg Erica altijd aan mij als ze heel dichtbij een beest was: "mam, mag ik die aaaaaaaaien?". Ik zou er maar niet aan beginnen met zo'n grijze vos. We kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, mam en Cor

• 24 November 2014 - 09:47

Kirsten:

echt super gaaf ! ben echt wel jaloers op jullie!