Iguazu Braziliaanse kant - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Iguazu Braziliaanse kant - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Iguazu Braziliaanse kant

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

06 December 2014 | Argentinië, Puerto Iguazú

Iguazu - Braziliaanse kant

Vandaag was het iets eerder op, 7.50 uur vertrok het busje. We hadden allemaal een super dag gehad gisteren en wisten niet wat we vandaag nog konden verwachten. Maar eerst onder het mom van " met 99 % deet geen beet" toch weer het stinkspul opgespoten. We hoopten verder toch echt dat de Mabel Poppins met haar paraplu vandaag een dagje vrij was en we een andere gids zouden hebben die ons gewoon ons gang liet gaan.

Daar kwam het busje en inderdaad geen Mabel Poppins, jippie!!!! Een soort Robbie Williams kwam ons ophalen, wat een verbetering en een verademing zeg. Op naar Brazilië! Dat ligt maar ongeveer een km of 10/20 hier vandaan. Paspoorten inleveren en wachten op de stempels. Dit ging allemaal erg soepel. Eerst gingen er 5 uit de groep een helikoptervlucht maken boven de watervallen. Een vlucht van ongeveer 12 minuten en gelukkig allemaal blijde gezichten bij terugkomst. Wij vonden het te prijzig en lieten het voor wat het was. Daarna op naar de watervallen zelf.....

Onze Robbie Williams legde ons in vloeiend engels het een en ander uit bij de ingang van de Braziliaanse kant. We werden met een busje door het regenwoud naar het beginpunt gebracht. Dat was maar goed ook, want lopend was aan deze kant geen optie. Het was met de bus nl. al een kwartier rijden. Maar nu snap ik wel waarom sommige toeristen bij Keukenhof vroegen of ze met de bus het Keukenhofpark op konden. Hahahaha, verschil moet er zijn, enorm regenwoud met watervallen of een aangelegd park van misschien een kilometer of 1/2 met allemaal bloemen. Maar beiden prachtig hoor!!

En ja toen kwamen de verlossende woorden van onze Robbie Williams: " Guys see you in 2 hours!! We mochten los!!!!!!!!!!!!!!!!! En wat was het weer schitterend. Het is werkelijk waar ongelooflijk waar al dat water vandaan komt en het blijft maar komen. Aan de Argentijnse kant gisteren, zagen we de watervallen van heel dichtbij. Aan de Braziliaanse kant daarentegen zag je van een afstand pas echt goed hoe veel watervallen er waren. Zelfs een stuk dat we aan de Argentijnse kant nog niet gezien hadden. En dan komen we bij het laatste stuk van de watervallen, de duivelskeel. Niet normaal!!!!!!!!!! Inderdaad als een soort keel stroomt het water naar beneden. Alsof de natuur het water niet meer binnen kan houden zeg maar. Zo enorm kabaal aan water, en zo met geen toetsenbord te beschrijven wat je dan allemaal ziet. Foto's maken had eigenlijk bijna geen zin, niet uit te leggen gewoon, wat je allemaal ziet. Daarom ook maar een x-aantal filmjes gemaakt om een indruk af te geven aan het thuisfront. Helaas kunnen we het niet op de blog plaatsen, de filmpjes, anders hadden we dat zeker gedaan.

En weer een kers op de taart........ Op weg naar de bus terug zagen we nog een gordeldier, super!!! Wat een oerbeest!

Vervolgens worden we ergens gedropt waar je voor 145 Argentijnse peso's (ongeveer Eur 10) kon eten in een Braziliaanse 'vreetschuur'. Hier werden alle toeristenbussen naartoe gebracht en aanvallen maar. Hoewel het eten er op zich prima uitzag, hadden we er geen zin in. En daarnaast hadden we nog ongeveer 50 Argentijnse peso's over en wilden we geen US Dollars meer gebruiken. Op is op en op is rustig werd er thuis vroeger altijd gezegd en zo is het. Eens is het genoeg.

Na een uur rust gingen we door naar een vogelpark. Ook weer aangelegd in het oerwoud. Het was er (zoals ook gisteren) tropisch warm, 35 graden en het gevoel of je in een kas liep. Maar mooi hoor. Het blijft een soort van dierentuin, dat wel, want de vogels zitten in hele grote hoge kooien. Gelukkig waren het hele ruime ruimtes in het regenwoud. En in de wetenschap dat hier ook heel veel verwaarloosde en gewonde vogels worden opgevangen en opgelapt, kon het wat mij betreft zeker door de beugel.

En toen weer terug naar ons hotel waar het wachten begon. Rond 20 uur werden we door het busje opgehaald en naar het vliegveld van Iguazu gebracht. Om 22 uur zouden we gaan vliegen. We hadden direct maar ingecheckt want waar je ook wacht heet maakt toch niet uit. En dat was maar goed ook! Want een uur voor ons zou ook een vlucht gaan. Opeens een hoop spaans door de speekers en mensen die direct terug naar de ingang gingen. Omboeken naar de laatste vlucht, onze vlucht dus, concludeerden we na een tijdje. Onze vlucht ging gelukkig wel. Aangekomen in Buenos Aires (1,5 uur later) was het wachten op de chauffeur die ons naar ons hotel zou brengen. Geen chauffeur te bekennen. Toch maar een wachtende chauffeur aangeschoten en met handen en voeten duidelijk gemaakt dat we een mobiele telefoon nodig hadden om te bellen naar het noodnummer. Hij deed het voor ons, super aardig. Het duurde nog een tijd en ik was met geen mogelijkheid bij deze beste man weg te slaan, maar het kwam door het telefoontje in orde. Moe maar zeker voldoen komen we weer in het hotel in Buenos Aires aan. Heerlijk geslapen en nu net heerlijk ontbeten.

En nu is het wachten op de bus die ons weer naar het vliegveld brengt zodat we met KLM (!) naar Nederland vliegen om 16.45 uur (20.45 uur Ned. tijd). Morgen, zondag, zijn we weer thuis rond 10 uur 's ochtends, Ned. tijd.

Het was een super vakantie, met werkelijk waar, geen dag regen. We hebben zoveel gezien en gedaan. Zoveel indrukken opgedaan, geweldig gewoon. Maar nu gaan we naar huis, terug naar familie, vrienden, collega's en Max de hond. Vakantie was heeeeerrlijk, maar thuis zijn is ook weer een heeeeel mooi vooruitzicht. We hoorden net dat het in Nederland sinds vandaag ook weer mooi weer is, dus wat willen we nog meer.

Lieve iedereen, we hebben het super leuk gehad, vonden het erg leuk deze blog te schrijven en bij te houden en jullie bedankt voor alle reacties en tot gauw in het Nederlandse!!!!!!

• 06 December 2014 - 16:41

An:

Geweldig om alles gelezen te hebben en wat zijn die weken omgevlogen.

Succes met vliegen en tot snel

• 06 December 2014 - 17:56

Saskia:

Wat een mooie afsluiting zeg, die duivelskelen en watervallen!
    Goeie vlucht en tot morgen!!
    Sas

• 06 December 2014 - 19:17

Dennis En Mirthe:

Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt en prachtige foto's. Goede reis terug en probeer nog lang na te genieten
    Dennis en mirthe

• 06 December 2014 - 19:17

Leonie Meure:

Fijne vlucht en bedankt voor de mooie verhalen gr.leonie

• 06 December 2014 - 19:52

Betty Van Schie:

bettyvanschie@live.nl

• 06 December 2014 - 21:26

Ragonda:

Jullie verslagen waren erg leuk om te lezen!! Goeie reis huiswaarts. Home sweet home, spreek jullie snel.

• 06 December 2014 - 22:38

Elisa En Evert:

Wat een prachtig avontuur hebben jullie samen beleefd zeg! ( en wij ook tegelijk). Het zal wel even afkicken worden voor jullie in de allerdaagse gang van zaken, maar met zoveel mooie herinneringen. Een goede reis terug naar Nederland en tot ziens.

Vele groeten, Elisa en Evert

• 06 December 2014 - 23:41

Mam En Cor:

Het laatste reisverslag, wij hebben van jullie verslagen genoten en ook van de prachtige foto's. Thuis gaan we er ongetwijfeld veeeeeeeeeel meer zien. En nu is het op en, inderdaad, dat is/wordt rustig. Goede en rustige vlucht terug naar huis.
    mam en Cor

• 07 December 2014 - 20:11

Koos En Nicoline:

Jammer dat t nu al is afgelopen

• 08 December 2014 - 11:33

Annika:

Leuk om de hele reis zo te kunnen volgen, leuk geschreven en mooie fotos! Tot snel!

• 08 December 2014 - 12:51

Annemieke De Klerk:

Jullie bedankt dat jullie ons op de hoogte hebben gehouden. Het was heel leuk om jullie op deze manier te volgen. Tot gauw!