Van Akureyri naar Blöndúos zondag 26 juni 2016 - Reisverslag uit Blönduós, IJsland van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Van Akureyri naar Blöndúos zondag 26 juni 2016 - Reisverslag uit Blönduós, IJsland van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Van Akureyri naar Blöndúos zondag 26 juni 2016

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

26 Juni 2016 | IJsland, Blönduós

Van Akureyri naar Blöndúos zondag 26 juni 2016

Gisteravond hadden we de was op de lijn naast de camper gehangen met de hoop dat deze vanmorgen droog zou zijn. Tegen beter weten in natuurlijk. Hoewel het niet donker wordt, wordt het wel vochtiger 's nachts. Toen Erica haar nachtelijke plasbeurt ging maken heeft ze in ieder geval dat wasgoed naar binnen gehaald dat op dat moment droog was. Toen ik om half negen de camper uitstapte deed ik de volgende droge ronde. Net terug van de toiletgebouwen begin het zachtjes te regenen. Alles naar binnen gehaald en een volgende oplossing bedacht. We gaan eerst ontbijten en daarna rijgen we de waslijn kriskras door de camper en hangen daar de was weer aan. Het is een beetje een janboel maar het werkt wel! Als we onderweg zijn stopt de regen en blijft het langdurig grijs maar wel grotendeels droog. Na een tankbeurt en de aanschaf van nieuwe gasbusjes gaat de reis via de schiereilanden van het Noorden.
Er zijn weinig wandelingen uitgezet in dit gebied dus het was een reisdagje geworden. Toen we op de plek van de enige geplande wandeling kwamen regende het pijpenstelen dus sloegen we deze maar over. We reden door regen en soms dikke mist. Op zich was dat ook wel weer mooi want dat leverde mooie plaatjes op; heel mystiek. In dit deel van het land bestaat een groot deel van het inkomen uit landbouw. Dat leverde weer mooie plaatjes op van wat vroeger strobalen waren maar nu in plastic gerolde stro rollen. In Nederland zijn ze wit of zwart maar hier zijn ze ook in grijs, roze, lichtblauw en lichtgroen leverbaar. Leuk voor de foto's.

Aan het einde van de middag moeten we nog even boodschappen doen omdat de bodem van de koelkast in zicht is. Vanavond en waarschijnlijk ook morgen eten we aardappelen tikka masala met roergebakken groenten (en knakworst). En dat alles van één pitje. Binnen 15 minuten op tafel! Jawel! Rond zeven uur rijden we de in regen gehulde camping op. We krijgen de code voor de wifi waarbij opgemerkt dat deze slechts werkt in de buurt van de receptie. Ook omdat het zo'n mooi plekje is, parkeren we ons campertje bijna tegen de achtergevel van de receptie en joh, we hebben wifi in ons verblijf! Haha. Op radio 1 luisteren we naar het verslag van België tegen Hongarije. Op dit moment staat België met 1-0 voor.

• 27 Juni 2016 - 13:24

Cor En Ria Markus:

Weer genoten van jullie verhalen. Het is elke keer weer een verrassing wat jullie beleven. En ook een leuke aanvulling op de foto's die jullie via de what's app sturen.
    Groetjes, mam en Cor