Van Blonduos naar Holmavik- ma 27-6-2016 - Reisverslag uit Blönduós, IJsland van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Van Blonduos naar Holmavik- ma 27-6-2016 - Reisverslag uit Blönduós, IJsland van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Van Blonduos naar Holmavik- ma 27-6-2016

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

28 Juni 2016 | IJsland, Blönduós

Van Blonduos naar Holmavik- ma 27-6-2016

Omdat we de Kunnecamper zo dicht bij het campinggebouw hadden neergezet (en dus wifi hadden), werden we wakker met radio 2. Best fijn even radio luisteren en nog begrijpen wat er gezegd wordt. Ennnnn het is weer droog!! Na het ontbijt gaan we op pad. Richting de Westfjorden, maar wel via het schiereiland. Het leuke is dat we in het boek Dominicus IJsland alle bezienswaardigheden lezen ook van deze weg 711 langs de kust. Zo komen we bij een soort vroeger fort/omheining ergens op weer een zijweggetje. Veel stenen en een mooi uitzicht. De volgende stop was bij een jeugdherberg ook op de weg 711.
Nou was die jeugdherberg niet bijzonder, maar wel het voetpaadje beneden naar de kuststrook. Daar op een zandbank aan de overkant van het baaitje, uit de wind, lagen nl zeehonden! Super lief!! We zijn nog
stukje verder langs de kust gelopen. Een mooie rots stak daar uit zee. Het was de vorm van een dino (Fred en Wilma Flintstone hadden hun huisdier weer gevonden!). Op de terugweg nog een lammetje naar zijn moeder geleid via een hek (toch een beetje schapenhoeders op deze manier). De tippel terug naar boven naar de auto was nog een 'gemene' best lange vals platte, weer een kuitenbijter.

Daar gingen we weer verder op weg over het schiereiland. Op diverse plaatsen kwamen we nog plekken aan de kust tegen met zeehonden.

Uiteindelijk verlieten we het schiereiland en zijn we naar de oostkant van de Westfjorden gereden. En nog steeds droog! We besloten om te stoppen bij de big city Holmavik. Daar konden we nl misschien nog wel voetbal (IJsland-Engeland) kijken. Onderweg nog gestopt bij een waterval. Maar dit bleek niet meer te zijn dan het straaltje van Manneke Pis.

In Holmavik vonden we en de camping. En een kroeg waar we voetbal konden kijken onder het genot van, hoe kon het ook anders, een pizza. We zaten er tussen de lokalen, Belgen, Canadezen, Bulgaren en nog 2 andere Nederlanders. En iedereen was voor IJsland. Euforisch waren we allemaal toen de uitslag uiteindelijk 2-1 voor IJsland bleef. En dat was het dan. Buiten niets geen feestvreugde op straat, het lijkt of alles binnenkamers gevierd wordt. Wel zagen we in de kroeg de beelden vanuit Reykjavik. De menigte daar is verplaatst van Het 'Leidse Plein', waar wij 2 weken geleden waren, naar een ruimte net buiten de stad. Waarschijnlijk wordt het daar iedere keer weer grootser. Wie weet zijn we zondag weer in de buurt van Reykjavik. Als dat zo is, is 1 ding zeker, dan staan wij daar ook weer tussen!

Morgen gaan we weer verder langs de oostkant van de Westfjorden. Er schijnt hier een super mooie wandeling te zijn. En daarnaast is morgen aan deze kant de meeste kans op mooi weer.

• 28 Juni 2016 - 21:52

Annemieke:

Gaan jullie dan wel de IJslandse Hakka leren?