Donderdag 29 juni van L'Échalp naar Abriès - Reisverslag uit Abriès, Frankrijk van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Donderdag 29 juni van L'Échalp naar Abriès - Reisverslag uit Abriès, Frankrijk van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Donderdag 29 juni van L'Échalp naar Abriès

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

29 Juni 2017 | Frankrijk, Abriès

Donderdag 29 juni van L'Échalp naar Abriès

Vandaag hebben we maar benoemd als rustdag. Na een relaxte 10 kilometer vlakke etappe kwamen we aan in Abriès. Eigenlijk was het een wandeling langs de snelstromende rivier. Onderweg kwamen we een herder tegen met honderden schapen die hij over de openbare weg over de brug leidde. De honden hadden het druk om alle schaapjes bij elkaar te houden en op aanwijzing van de herder de hoek om te sturen. Er liepen ook een paar patous mee, Pyreneese berghonden, om de kudde zonodig te beschermen. Men zegt tegen wolven maar die hebben we helaas nog niet waargenomen.

Abriès is een plaatsje van nog enige betekenis hier in de streek: zowaar twee kerken, een hotel, een paar chambres d'hotes en wat bakkers en andere winkels. Omdat we al om 11.00 uur in het dorp waren, mochten we nog niet op de hotelkamer, vanaf twee uur zijn we welkom. In een met kleurige paraplu's getooid winkelstraatje dronken we een bakkie bij een cafeetje (met een lekkere croissant erbij!). Bij een patisserie wat lekkers gehaald en in het zonnetje opgepeuzeld.

Even na tweeën betrekken we onze hotelkamer. We wassen wat noodzakelijke kleding en hangen die op het balkon te drogen. Hopelijk krijgen we de was droog voordat we morgen aan de zwaarste etappe gaan beginnen. Ruim twaalfhonderd hoogtemeters klimmen naar een réfuge die slechts per helikopter te bereiken is. Of lopend dus en dat mogen wij morgen doen. Weer zo'n hut met slaapzalen. Ik kan nauwelijks wachten. Waarschijnlijk ook morgen weer geen bereik voor telefoon of internet dus deze belevenissen zijn vanaf zaterdag leverbaar....

• 29 Juni 2017 - 17:04

Leonie:

Hoi

Lekker toch een keertje rustig aan maar heb nu wel drie dezelfde
    Verhaaltjes gehad die moeilijke klim lees ik niets van misschien
    een foutje tot schrijfs gr

• 30 Juni 2017 - 12:24

MARIANNE:

HOI, HOI KANJERS

HEERLIJK, OM JULLIE AVONTUREN TE LEZEN.
    VOOR MIJ IS HET, TERUG IN DE TIJD, ZO'N 40
    JAAR GELEDEN EN WIJ OOK VAN DIE AVONTUURLIJKE
    WANDELINGEN MAAKTE.
    NU VINDT IK HET HEERLIJK DIT VAN AF MIJN STOEL
    TE LEZEN.
    LIEFS MARSJANNIE

• 30 Juni 2017 - 18:53

Cor En Ria Markus:

Wat een ellende met die bijen! Wij hopen dat jullie het een beetje droger houden qua weer.
    Veel plezier verder en een fijne wandeling.

Mam en Cor