Het aftellen begint nu echt....... - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Het aftellen begint nu echt....... - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Het aftellen begint nu echt.......

Door: Erica

19 Oktober 2014 | Nederland, Schiphol

Nog 3 weken en dan staan we op dit moment waarschijnlijk in de rij om het vliegtuig richting Santiago de Chili te nemen. Natuurlijk heb ik dan weer een 'Schiphol' stempel gevraagd bij de douane, met een beschamende Harry naast me. En natuurlijk hebben we ook even winkeltjes gekeken en natuurlijk zijn we helemaal in de stemming om een mooie vakantie tegemoet te gaan.......

Vorige week zijn we gaan kijken bij de spottersplaats Polderbaan in Vijfhuizen. Eens even zien hoe al die vliegtuigen landen. Nou, dat ging bij allemaal heel soepel, kan ik zeggen. Zowel vracht- als passagiersvliegtuigen. En in een uur of anderhalf landen er veel, dus ik ben gerustgesteld, dat gaat lukken. Trouwens super leuk om te doen, aanrader!!

Verder een ontzettende goede tip van Kirsten gehad om de Valk app te installeren en direct even door te lezen. Bedankt Kir, ik geloof dat ik hier ook wat aan heb. Zeker wat er geschreven wordt over turbulentie. Dat heb ik nl in heel mijn vliegcarriere nl nog niet meegemaakt (6x gevlogen) en hoop het ook nu niet mee te maken.

En natuurlijk gaan er een x-aantal leuke tijdschriften mee voor in het vliegtuig, want Erica zonder tijdschriften is als........... geen idee.

Vliegen dus...... We vertrekken rond 20.45 uur en als het goed is zijn we dan in Santiago de Chili om 11 uur plaatselijke tijd. Tel er 4 uur bij op, dan is het dus hier rond 17 uur.

Har heeft al heel wat over Santiago de Chili gelezen en we gaan een stadstour per fiets maken en met een kabelbaan naar het hoogste punt van de stad. Dat is de bedoeling. En er is een hele grote markt ergens. Ik schat in de we de eerste 2 dagen goed daar zullen vullen. Op de 2e dag gaan we 's avonds/'s nachts met de bus richting een nieuwe bestemming, naar Puchon. Daar willen we graag de vulkaan (2800 meter) gaan beklimmen. Iets hoger dan de hoogste berg op Curacao (400 meter) en dat was al best een klim. Dat zijn zo'n beetje de eerste dagen. Heel veel zin in en we verheugen ons erg op al het mooie, pinguins, walvissen, gletsjers en alle andere natuur wat ons te wachten staat. Voor wie wil zien wat we allemaal gaan doen.... via www.koningaap.nl onder rondreis patagonie staat het allemaal beschreven.

De laatste paar weken zijn we de spullen bij elkaar aan het scharrelen. In Santiago de Chili en Buenos Aires is het zo'n 26 graden maar zodra we naar het zuiden gaan wordt het iedere keer een 5/6 graden kouder, met in Ushuaia rond de 0 tot 5 graden. Dus zonnebrand, thermoshemden, zomerkleding en skibroeken mee. Bizar gewoon het contrast!!

Nog een leuk dingetje, zowel Harry als ik gaan voor het eerst de evenaar over!!!

Over meeest zuidelijk gesproken, Ushuaia........ dat is 13.679,70 km van hier hemelsbreed. Niet te bevatten!! En hoe weet ik dat zo precies, zal er misschien gedacht worden. Nou dat komt omdat we hier in de duinen een trackable meegenomen hebben. Nee, dat is geen hert, het is een soort dingetje met een code dat in een geocache (schat) ligt. Het is de bedoeling dat je zo'n trackable weer ergens anders weer plaatst in een andere geocache. Goed, inmiddels zijn we alweer 6 weken verder van het moment dat we dat ding dus uit de duinen hebben gehaald. Daraom hebben we nu besloten hem mee te nemen naar Patagonie. De bedoeling is dat we hem in de Zuidelijkste stad van de wereld dan weer droppen, Ushuaia dus. Hoe cool (letterlijk en figuurlijk) is dat, dat je trackable gewoon zoooooo ver op weg is. Hopelijk zijn de eigenaren er blij mee. (voor de liefhebbers, de geocache waar we hem willen plaatsen heet ' End of the World - Fin Del Mundo' , naam zegt al genoeg!!! En dat is dus 13.679,70 km van hier zegt de geocache app.

Nou nu nog 20 nachtjes, nog 1 btw aangifte (bahhhh), nog een x-aantal drukke dagen op werk, nog de laatste dingen kopen, nog de laatste checks op het lijstje voor we de deur hier dichttrekken met de koffers achter ons aan. Nog veel te doen, dus wat zullen de laatste 3 weken snel gaan!!! We hebben er zoveel zin in!!!!!!!!!!!!

• 19 Oktober 2014 - 20:47

Annemieke:

Leuk Eer. Veel plezier met de voorbereiding xx

• 19 Oktober 2014 - 20:51

San:

Spannend!!!

• 19 Oktober 2014 - 21:07

Kirsten:

Hoi Harry en Erica, echt super gaaf! Genieten gaat dat worden!

• 20 Oktober 2014 - 10:43

Monique Rienmeijer:

Lieve Erica en Harry,

Heel veel plezier met de voorbereidingen en jullie reis.
    Liefs,
    Monique

• 20 Oktober 2014 - 16:12

Pa En Ma Kunne:

Het is te gek, was er maar wat meer ruimte in je koffer. wij gaan via de mail meegenieten !!!

• 20 Oktober 2014 - 16:24

MARIANNE EN PIETER:

LIEVE MENSEN
    GEWELDIG DIE SUPER LEUKE VOORBEREIDING VOOR ZO'N GEWELDIGE VAKANTIE.WE ZIJN RAZEND NIEUWSGIERIG JULLIE REIS VERHALEN
    GR, MARIANNE EN PIETER

• 20 Oktober 2014 - 16:24

MARIANNE EN PIETER:

LIEVE MENSEN
    GR, MARIANNE EN PIETER

• 20 Oktober 2014 - 16:53

Ragonda:

Nu al superleuk om te lezen! Hoop op veel leuke reisbelevenissen van jullie zodat ik thuis mee kan genieten.Heel erg veel plezier en geniet van al het moois en natuurlijk ook van jullie samen.
    Xxx

• 22 Oktober 2014 - 14:24

Agnes:

Wat leuk om te lezen. Dat beloofd wat. Veel plezier met alle voorbereidingen. We blijven jullie volgen!!

• 23 Oktober 2014 - 12:32

Cindy:

Usuaiha.... daar ben ik vorige maand ook geweest! Maar dan op Ibiza ;-) Geniet nu al van je voorbereidingsverhaal, succes met de laatste regeldingetjes!

• 23 Oktober 2014 - 22:01

Nicoline En Koos:

Hoi Eer en Haary,

Dit beloofd een heel dik boek te worden na afloop

• 23 Oktober 2014 - 23:23

Maureen :

Wat spannend allemaal!
    Succes met de laatste voorbereidingen!

• 06 November 2014 - 12:59

Netty:

Wat leuk om al jullie voorbereidingen te lezen,wens jullie een fantastische reis !!
    En Erica je zal zeker wat aan de vliegapp van valk hebben (spreek uit ervaring)
    we gaan jullie volgen.

Gr.Aad en Netty

• 09 November 2014 - 11:37

Netty:

Hoi Erica en Harry

Nog enkele uurtjes en dan is het zover!!
    Wij wensen jullie een hele goeie reis,en blijven jullie volgen.