Punta Arenas en de reisdag naar Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Punta Arenas en de reisdag naar Ushuaia - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Punta Arenas en de reisdag naar Ushuaia

Door: Erica

29 November 2014 | Argentinië, Ushuaia

Gisteren (donderdag) verbleven we in Punta Arenas. Daar kwamen we 's middags aan. Het doel van deze middag was om in ieder geval Chileense peso's te pinnen en direct daarna bij een wisselkantoor om te wisselen naar US Dollars. Deze USD hebben we nl in Argentinië/Buenos Aires weer nodig om op de, jawel, zwarte markt weer te ruilen voor Argentijnse Peso's. Wat is 1 Europa wat dat betreft makkelijk zeg. Echt een toestand van grote wisseltrucs!!!

Het volgende doel was proviand inslaan voor de volgende dag, de reisdag. (Op de reisdag naar Ushuaia hebben we nl. geen stops waar we even een bakkie en een broodje kunnen halen). We hadden nog precies 19.000 Chileense peso's om uit te geven in de supermarkt (omgerekend zo'n 26 tot 27 euro). Met de rekenmachine in de hand hebben we boodschappen gedaan! Het deed me denken aan het interrailen van 20 jaar geleden. Nog 2400 Chileense peso's over! Daar kunnen we dus waarschijnlijk helemaal niets meer mee.

Nadat deze 2 zeer belangrijke, geslaagde missies volbracht waren, konden we het stadje gaan verkennen. Het leuke was dat er op een gegeven moment een of andere straatclown een act bij stoplichten stond op te voeren. Begeleid door muzikanten aan de kant. Deze 'clown' deed de deuren van de auto's open en haalden mensen uit de auto's, ging achterin zitten en laadde zelfs de spullen uit de ene auto, in een andere auto. Moest deze beste man eens in Amsterdam proberen, dan lag hij, denk ik, al binnen een minuut met zijn rode neus de grond te bestuderen. Maar het was een gaaf gezicht hoe deze mensen allemaal reageerden. Hier had ik nog een x aantal uur naar kunnen kijken, fantastisch!! Maar ja, de maag wil ook wat en het werd tijd voor een hapje om daarna richting hotel te gaan en snel te gaan slapen. Want jawel ook voor de reisdag stond 'vroeg uit de veren' in de planning.

Vandaag dus de reisdag richting Ushuaia. We moesten rekenen op een reis van ongeveer 14 uur. Met een openbare (gereserveerde) bus. In de bus zaten tevens een andere groep Nederlanders van Sawadee en nog enkele verdwaalde Duitsers en Fransen als ik het goed heb. Heerlijk vroeg, kwart voor 8, gingen we bij het hotel weg en om 8.30 uur zou de bus vertrekken. Met de nadruk op zou. De bus was er wel, maar we konden nog niet weg omdat we wegens een demonstratie de stad niet uit konden. Fabian, onze reisbegeleider, trok in twijfel of er wel daadwerkelijk een demonstratie was, feit bleef dat we even moesten wachten. Gelukkig duurde het niet zo lang en konden we op weg.

Via de kustlijn zouden we uiteindelijk De Straat van Magellaan op het smalste punt oversteken om op Vuurland te komen. Er w

• 29 November 2014 - 14:31

Bert.Kunne.:

Goed dat jullie documenteren en fotograferen , de beste manier om alles te onthouden . wij schijven ons bij deze in voor de lezing als die komt. het is al wonderlijk dat we op deze manier alles kunnen volgen . Geniet nog met volle teugen in deze laatste week . We zien uit naar jullie thuiskomst. Gr. Ma en Pa Kunne.

• 30 November 2014 - 09:30

MARIANNE:

HALLO HARRY EN ERICA
    DAT WORDT WEER EEN FLINKE BUSTOCHT 14 UUR
    MAAR NA ZO'N RIT KOMT ER WEER ZOVEEL MOOIS
    WE KIJKEN WEER UIT NAAR JULLIE REIS VERSLAGEN .
    GROETJES UIT EEN KOUD NEDERLAND
    MARSJANNIE EN PIETER

• 30 November 2014 - 21:03

Mam En Cor:

Heb jullie verslagen weer met meer dan normale belangstelling gelezen en de foto's bekeken. Zo bijzonder! Maar wij vonden het ook fijn om even met jullie via Skype te kunnen praten. Nog een mooie week voor de boeg. Wij zijn heel nieuwsgierig naar jullie verhalen vanuit Buenos Aires.