Reisdag - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: Erica

Blijf op de hoogte en volg Harry en Erica

20 November 2014 | Argentinië, Puerto Madryn

Wat was het gisteren geweldig zeg!!!! Al die waggelende obers tussen het soort van duinlandschap. Super!!!! 2,5 uur was eigenlijk nog te kort voor mij. Ik had er de hele dag kunnen blijven en alleen maar kijken en fotograferen. Ik was dan ook als laatste weer terug in de bus, maar wel op tijd, precies half 3 en geen minuut eerder!!!

Vandaag staat in het teken van reizen. Met het vliegtuig dus. Het is nu half 7 's ochtends en doe geen oog meer dicht. Best lullig als je je bedenkt dat we nu precies vandaag een beetje meer kunnen uitslapen. Maar ja het is niet anders. We rijden rond 12 uur met de bus richting Terlew en daar is het vliegveld. Het is een internationaal vliegveld, maar ik heb er gisteren geen vliegtuig zien landen en ook de start en landingsbaan zelf heb ik niet ontdekt. Het vliegen zelf is maar 1,5/2 uur met Argentinas Aerolineas. Rond 4 uur 's middags zijn we dan in El Calafate waar we dan vervolgens 3 uur lang in de bus zitten naar El Chalten. Hier zullen we dan tot zaterdag blijven. Ook nu geen wind en mooi weer, goed vliegweer dus!!!!

Morgen staat er een wandeling van 10/11 uur op het programma, Laguna De Los Tres, waar je vrijwillig aan mee kan doen. Dat gaan we dus doen. Het schijnt een superwandeling te zijn en de temperatuur daar is in El Chalten is zo'n 19/20 graden, dus prima wandelweer!!!! Ik verwacht dat we helemaal kapot zijn aan het einde van morgen maar het moet heel erg de moeite waard zijn. Tijdens de wandeling kun je ook de berg op, 400 meter klimmen, dit keer niet zigzaggend in de sneeuw maar via onregelmatige trappetjes. Ik heb geprobeerd uit te rekenen hoeveel traptreden het naar boven zou zijn, maar ben er nog niet uit. We gaan het avonturen vrijdag.

O ja, nog even over het vliegen gesproken...... We hebben dus een bagage-issue. Zeg maar een soort 'gap' van ongeveer 7/8 kilo. Ik had nl in de vertrekbrief niet terug kunnen vinden hoeveel kilo we mee mochten nemen op reis. De KLM gebeld en die gaf doodleuk aan 22 kilo. Mooooooi!! Tja, binnenlandse vluchten dus 15 kilo. Ja, Annika, ik weet het, je had me gewaarschuwd, maar ik had bedacht, mocht het minder zijn, lost het zich wel weer op. En dat punt hebben we dus nu bereikt. Gelukkig hebben we ieder nog een grote rugtas als handbagage meegenomen en gisteren hebben we een heel aantal kilo's uiteindelijk in de rugtas weten te proppen. Verder checken we als groep in en het gemiddelde aantal kilo's wordt dan berekend. Maar ik denk dat het niet meer aan ons zal liggen, want de handbagage is naar mijn idee nu echt 7 kilo zwaarder dan tijdens ons eerste vliegavontuur. Ik zal eens opletten zodra we de koffers daar op de band leggen. By the way, we hoorden van alle mensen in de groep dat het aantal kilo's vermeld was in de reisbeschrijving, maar misschien is dat een blinde vlek geweest op dat moment. Een ding is zeker, in de vertrekbrief stond het niet en een ander ding de 'gap' is binnen een dag opgelost hahaha!!!

  • 20 November 2014 - 10:57

    Kirsten:

    hoi Har en Eer,

    Die dieren vind ik zo onwijs gaaf! Hoop dat je veel foto's maakt!
    goede vlucht maar weer vandaag, komt zeker goed!

    groetjes Kirsten

  • 20 November 2014 - 11:46

    Annika:

    hahah.. zie je wel ;-).
    Klinkt allemaal heel mooi! Filmpje op fb van de pinguins is schattig!!

    Succes met vliegen en veel plezier met de 10 uur durende wandeling!

  • 20 November 2014 - 16:08

    MARIANNE:

    HALLO HARRY EN ERICA
    MENSEN WAT EEN GEWELDIG AVONTUUR JULLIE REIS
    UIT JULLIE VERHALEN IS HET EEN GOED GEVULD REIS
    PROGRAMMA. HEEL VEEL MOOIS MORGEN MET DE LANGE WANDELING
    GROETJES VAN DEZE KANT
    MARSJANNIE EN PIETER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Harry en Erica

Verslagen van onze reizen

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 29874

Voorgaande reizen:

17 Mei 2023 - 07 Juni 2023

Portugal en Azoren

27 Juli 2022 - 16 Augustus 2022

Noorwegen en Zweden 2022

27 September 2019 - 18 Oktober 2019

Canada

07 Februari 2018 - 07 Februari 2018

Nieuw Zeeland 2018

23 Juni 2017 - 23 Juni 2017

Queyras - GR58

14 Juni 2016 - 16 Juni 2016

IJsland 2016

09 November 2014 - 07 December 2014

Patagonie

Landen bezocht: