14 oktober 2019 van Revelstoke naar Hedley - Reisverslag uit Hedley, Canada van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu 14 oktober 2019 van Revelstoke naar Hedley - Reisverslag uit Hedley, Canada van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

14 oktober 2019 van Revelstoke naar Hedley

Door: Harry

14 Oktober 2019 | Canada, Hedley

14 oktober 2019 van Revelstoke naar Hedley

Vanmorgen om 10 uur vertrokken. Het was aanvankelijk nog bewolkt maar in de loop aan de dag zal de zon volop gaan schijnen. Het wordt alleen wel een dag van veel autorijden.

Via Salmom Arm rijden we naar Vernon. Omdat we al een poosje in de auto zitten zoeken we een plek om een wandeling te gaan maken. We kiezen voor Ellison provinciaal park vlak bij een groot meer. Zomers moet het hier een echt watersportparadijs zijn. Het weggetje er naartoe leidt langs de Goudkust van Vernon; prachtige huizen rijzen op tegen de oevers van het meer, ieder met zijn eigen aanlegsteiger. De wandeling in het park stelde daarentegen weinig voor. We hebben een uurtje gewandeld door een bos waar ter gelegenheid van Helloween al allemaal doodskoppen en spoken waren opgehangen.

Daarna door naar Kelowna. Dat is een stad zoals we nog niet gezien hebben; niet mooi maar wel heel erg druk een groot. We rijden er dwars doorheen en tellen vele stoplichten. Wat we ook tellen zijn vele motorrijders; die hadden we tot dusverre helemaal niet gezien. Het mooie weer en Thanksgiving, dat is het vandaag, zullen er zeker aan mee hebben gewerkt dat de bikers weer op pad zijn gegaan. Meer dan een uur rijden we langs het Okanaganmeer. Het is van enorme proporties. Langs de oevers van dit meer vind je talloze boomgaarden maar ook wijngaarden. Daar staat deze streek om bekend. Ik moet je bekennen dat ik nog nooit een Canadese wijn in de schappen heb zien staan. Ook hier niet in Canada zelf.

Bij Kelowna over de brug naar West-Kelowna. Ook al zo druk maar als we de stad uitrijden rijden we op een prachtige weg met meertjes en rivieren. Dat is wel weer mooi. Via Summerland en Keremeos komen we net voorbij Hedley een prachtige camping tegen langs de rivier. Hier gaan we stoppen. Ons plekje is ook direct aan de rivier. Een van de mooiste plekjes in deze vakantie. Nog een kort wandelingetje langs de rivier en dan weer een potje koken. Wel veel gereden maar mooi weer en al met al een mooie rit.