16 oktober 2019 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu 16 oktober 2019 Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

16 oktober 2019 Vancouver

Door: Harry

16 Oktober 2019 | Canada, Vancouver

16 oktober 2019 Vancouver

Volgens mij heeft het de hele nacht geregend maar in de morgen viel het wel mee; sterker nog het zou een hele poos droog blijven. Na het ontbijt nemen we de bus naar het centrum. Er staan een paar buurten op het programma om te bezoeken. De bus vertrekt vanaf het winkelcentrum waar we gisteravond waren doorgelopen. Hij is tjokvol. Waarschijnlijk allemaal forenzen die naar de stad gaan naar hun werk.

Hoewel de ramen zijn beslagen en nat zijn van de regen, zie we wanneer we de Lion’s Gate Bridge oprijden dat we langs de camping rijden. We kunnen zelfs onze camper zien staan. Op de terugweg kunnen we dus de halte nemen bij de brug. Binnen een kwartier bereiken we het centrum van Vancouver. De laatste halte is de halte die het dichtst bij Chinatown en Gastown ligt dus dat is makkelijk.

We lopen eerst door Gastown heen, een leuke buurt met gezellige winkeltjes en restaurantjes. Nadat we alle straten zo’n beetje zijn door geakkerd, gaan we wat eten bij The Flying Pig. Kennelijk is dit een trendy tent want het zit behoorlijk vol. Eertje neemt een couscous salade en ik zalm met risotto. Smaakt best!

Daarna lopen we door naar Chinatown. Ik heb er al een aantal gezien en van deze waren we toch wel een beetje geschrokken. Sas had het al tegen Eertje gezegd: “Er zullen we veel zwervers zijn.” Nou, en die waren er hééél veel. Één straat zijn we voorbij gelopen omdat er echt honderden rondhingen. Ook de portieken van leegstaande panden waren een tijdelijk onderkomen voor vele zwervers. Nadat we bij het Chinese Cultural Center door de mooie tuin hebben gewandeld zoeken we nu Railtown op; volgens de reisgids een wijk in de dop om trendy te worden. Na enig speurwerk liepen we door de wat troosteloze straten. Hier moet nog wel wat gebeuren voordat het echt trendy is.

Al snel zijn we weer terug in Gastown wat veel gemoedelijker is en een gezellige uitstraling heeft. Zoals verwacht ging het na tweeën weer regenen en niet zo misselijk ook. We vluchten een overdekt winkelcentrum in. Het eerste deel was alleen maar designers spul onbetaalbaar en ondenkbaar dat drie straten verderop honderden mensen moeten bedelen om in leven te blijven. In het tweede.deel van het winkelcentrum waren ook winkels voor stervelingen zoals wij. Zowaar heeft Eertje ook nog wat kleding gekocht!

Door de regen lopen we nu verder downtown. We komen langs een buurtje met allemaal bioscopen en theaters in een art nouveau bouwstijl. Ze hebben er zelfs een soort walk of fame. Bij toeval komen we langs een galerie waar David Yarrow exposeert en verkoopt. David Yarrow ik een fotograaf die voornamelijk dieren in het wild vastlegt en dan ook nog ik zwart-wit. Erica heeft enige tijd geleden nog een boek van hem gekocht en we herkennen enkele foto’s uit het boek. De foto’s hebben afmetingen tot wel 1,5 bij 3 meter. Ze kosten dan ook $75.000. Helaas hebben we geen ruimte in de koffer..... We nemen nog een afzakkertje in een Ierse pub voordat we de bus terug naar de camping nemen. Het uitstappen bij de brug pakte goed uit. De camper nog even gesopt; Eertje de binnenkant en ik de buitenkant. De koelkast en vriezer leeggemaakt en dan zijn we klaar.

Morgenochtend brengen we de camper weer terug. Dat is in de spits ongeveer een uur rijden over 39 km. Daarna worden we naar de luchthaven gebracht en vertrekken we rond 18.00 uur. Als alles goed gaat zijn we dan vrijdag rond het middaguur weer op Schiphol.

Omdat ik niet verwacht dat er morgen verder nog noemenswaardige belevenissen zullen zijn, sluiten we de blog voor deze reis hiermee af. Iedereen die heeft meegelezen en;of heeft gereageerd op onze proza: dank daarvoor. We vinden het elke keer weer leuk om te zien, dat zovelen met ons meelezen.
Graag weer tot een volgende reis.

• 17 Oktober 2019 - 07:31

Saskia Blom:

Lieve Eer en Har!
    Bedankt weer voor jullie blogs!
    Zo leuk om te volgen!
    En een goede terugreis!
    Tot gauw!
    Liefs Sas

• 17 Oktober 2019 - 07:40

MARSJANNIE:

WIJ HEBBEN WEER GENOTEN VAN JULLIE BELEVENISSEN, FIJNE REIS TERUG NAAR HUIS.
    KNUFFEL MARSJANNIE

• 17 Oktober 2019 - 08:46

Jacinta:

Ha Harry en Erica,

Lang niet alle blogs heb ik gelezen, die ik wel gelezen heb getuigen van een warm enthousiasme, ondanks de soms barre weersomstandigheden. Fijn dat jullie ‘straks’ weer thuis zijn. Ik hoop oprecht jullie snel te zien. ( na of voor een wandeling inGroenendaal?)
    Liefs,
    Jacinta

• 17 Oktober 2019 - 10:23

Leonie Meure:

Een heel fijne reis naar huis was weer prachtig wat jullie deze reis hebben gezien en mee gemaakt hebben groetjes.

• 17 Oktober 2019 - 11:30

Bertkunne:

jullie hebben ons mooi op de hoogte gehouden en hebben ervan genoten zien er naar uit om jullie op Schiphol te begroeten.

• 17 Oktober 2019 - 12:51

Annemieke De Klerk:

Het was weer heel leuk om jullie te volgen. Fijne reis naar huis en tot snel!

• 17 Oktober 2019 - 15:17

Cor En Ria Markus:

Al jullie belevenissen hebben we een beetje mee beleefd via jullie blog. We zullen het nog missen

• 17 Oktober 2019 - 18:57

De Schuitjes:

Is het verhaaltje nu alweer af

• 18 Oktober 2019 - 17:12

Felix:

Wat een geweldige verhalen heb ik weer gelezen. Het was bijna of we er bij waren.