15 oktober 2019 van Hedley naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu 15 oktober 2019 van Hedley naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Harry en Erica vakantie - WaarBenJij.nu

15 oktober 2019 van Hedley naar Vancouver

Door: Harry

15 Oktober 2019 | Canada, Vancouver

15 oktober 2019 van Hedley naar Vancouver

Na een goede nachtrust staan we vroeg op. Het doel is om vandaag in Vancouver aan te komen zodat we morgen nog een dagje de stad in kunnen voordat we donderdagmorgen de camper weer inleveren. Om half 10 rijden we van de camping weg.

Met het nodige geslinger komen aan bij Manning Park. Hier zouden veel zwarte beren te zien zijn. We zijn benieuwd. We rijden het park in en er is werkelijk niemand te zien. We stoppen eerst bij een klein meertje en later bij een groot meer. Het laatste is nogal gecultiveerd en heeft veel weg van het Haarlemmermeerse Bos. Ook hier nagenoeg niemand. Ook geen beren.
Aan de overkant van de snelweg gaat het park verder. Road Closed, ook geen beren.

We besluiten om maar door te rijden naar Vancouver. Na Hope houdt het geslinger op. We tanken nog even voldoende bij en nemen dan de freeway naar Vancouver. Waar het zonnetje vanmorgen nog scheen is het nu gaan regenen. En het blijft regenen. Halverwege de middag rijden we de drukte bij Vancouver in. Eigenlijk rijdt het best nog wel door. Dat viel niet tegen.

We hebben een camping, misschien beter genaamd een parkeerplaats voor campers, gevonden in Noord Vancouver. Van daaruit kunnen we met de bus de stad in. Vanmiddag naar de houten hangbrug gaat niet meer lukken. Om 5 uur sluit de boel en dat is niet meer de moeite en daarnaast regent het nog steeds. Hopelijk is het morgen beter als we de stad in gaan maar de vooruitzichten zijn niet best.

Aan het einde van de middag hebben we alvast de koffers ingepakt en zijn we nog even naar het winkelcentrum in de buurt gelopen. Het bleek een chique boel .niet echt iets voor ons. In een grote Japanse supermarkt kocht in nog een lekker prakkie voor vanavond.

Terug op de camping heb ik weer twee potjes TriDominos verloren. Ach ja. Erica eet pasta en ik mijn Japanse hap. We nemen nog een bakkie terwijl de regen op de camper tikt.

• 16 Oktober 2019 - 11:07

Cor En Ria Markus:

Wat jammer nou dat het zo regent. Eén troost: het kan alleen maar beter worden. Mogelijk is het morgen droog en kunnen jullie nog van een mooie dag in Vancouver kunnen genieten.